Kjøpsvilkår

Tjorven garn er en av Norges største og eldste garnbutikker, og vårt ønske er å også kunne være en fullverdig garnbutikk på nett som kundene har tillit til og som man velger å komme tilbake til, gang på gang. Etter over 25 år i bransjen er vi opptatt av å være der for kundene våre og å tilby et spennende og stadig voksende utvalg av garn og tilbehør!

Som kunde hos www.tjorven.no kan du være sikker på at du handler enkelt og trygt - og at vi til enhver tid vil strekke oss langt for å yte den beste service mulig!

 

LEVERING

Ordren blir sendt til leveringsadressen oppgitt ved kjøp. Vær derfor ekstra nøye med å sjekke at all informasjon stemmer.

Alle ordre blir ekspedert samme dag eller dagen etter den er mottatt. Pakker sendes mandager og onsdager, og normalt blir alle ordre sendt innen en tidsramme på 1-5 dager. Vi må likevel ta forbehold om at leveringstiden ved enkelte tilfeller kan bli forlenget. Dette kan skje ved stor pågang, ved utsolgte varer, når det er supersalg, ferieavvikling og lignende.

Vi sender ordre opptil 2 kg som brevpost. Etter 1.1.18 sendes all post i Norge som A-post, og det skal derfor ankomme relativt raskt etter at det er sendt fra oss. Alle ordre over 2 kg sendes som sporbar pakke. Vi sender alle våre forsendelser med Posten/Bring.

Leveringstiden etter at varen er sendt fra oss er normalt 1-3 virkedager for brevpost, og 2-4 virkedager for pakker. Du mottar en email når pakken din er sendt.

Vi opererer med ulike fraktpriser, fordelt på vekt. Dette for å holde kostnadene nede, noe som kommer deg som kunde til gode. Prisene forløper seg slik:

  •  0-2000 gram: 65 kr
  •  2000 gram > 140 kr

Alle ordre ekspederes fortløpende, og sendes normalt i sin helhet. Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt ved kjøpetidspunkt, enten fra vårt lager eller hos leverandøren. Ved eventuelt utsolgte varer vil vi gjøre vårt ytterste for å løse problemer så snart som mulig, der vi gladelig sender den delen av ordren din vi har – og ettersender restordren fraktfritt når vi får det inn på lager igjen. Velger du denne løsningen, vennligst vær klar over at du da som kunde har sagt deg villig til å vente på restordren, den tid dette tar. Dersom du ønsker dette er det bare å sende oss en mail - oppgi ordrenummer ved din henvendelse. Om du ønsker å vite om noe kan bli forsinket ved bestillingstidspunkt kan du sende oss en mail eller skrive dette i kommentarfeltet i ordreskjemaet.

Vi forbeholder oss retten til å kreve et mellomlegg for forsendelse av svært store ordre eller ved sending utenfor Norge (også Svalbard).

 

ANGRERETT, RETUR, BYTTE, AVBESTILLING  OG REKLAMASJON

Angrerett og retur: Du har alltid 14 dagers ubetinget angrerett når du handler hos oss. Gi oss beskjed så snart som mulig dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, slik at vi kan sende deg korrekt utfylt angrerettsskjema. Du er selv ansvarlig for å dekke eventuelle returkostnader. Når vi har mottatt returen blir pengene refundert til samme bankkort betalingen kom fra. Dette forutsetter at varen/-e er ubrukt og i sin originalemballasje, og i tilstrekkelig stand for videresalg. Angreretten gjelder i 14 dager fra varene er sendt fra oss.

Bytte: Vi tilbyr vanligsvis ikke bytte, men kan selvsagt gjøre unntak i enkelte tilfeller - send oss en mail dersom du ønsker å vite om mulighetene for å bytte.

Avbestilling: Dersom du ønsker å avbestille eller annullere ordren din må dette gis beskjed om så snart som mulig! Dersom du er for sent ute og ordren din allerede er sendt gjelder vanlig angrerett.

Reklamasjon: Vi sender aldri varer som er ødelagt eller skadet, men dersom du allikevel skulle ha en reklamasjon er du velkommen til å sende oss en mail. Gi beskjed så snart som mulig etter at varen er mottatt. Vi sender deg en frankert returkonvolutt og erstatter eller refunderer varen når returen er mottatt. Vi forbeholder oss retten til å handle etter skjønn i reklamasjonssaker, og kan vi løser slike saker i samarbeid med den aktuelle produsenten av varen det reklameres på. Derfor må den defekte varen sendes til oss i sin helhet, før den eventuelt erstattes.

 

BETALING

Betaling med kort (Visa eller Mastercard). Vår kortinnløser er Dibs, Nordens ledende betalingsleverandør. Du handler trygt hos oss! Les mer om Dibs her.

Når du handler er beløpet kun reservert inntil varen er sendt. Beløpet trekkes fra din konto først når din ordre er sendt. 

 

KUNDEOPPLYSNINGER

Vi behandler all din informasjon med den største forsiktighet, og du kan være trygg på at dine opplysninger behandles konfidesielt og aldri blir benyttet av en tredjepart. Du er til enhver tid selv ansvarlig for at all informasjon om deg stemmer. Dette gjelder spesielt ved adresseendring.

Når ordren din er gjennomført kan du se følgende statuser på den:

Processing: ordren er registrert og avventer videre behandling

Payment recieved: ordren er til pakking og videre ekspedering

Completed: ordren er betalt, pakket og sendt

 

FORBEHOLD

Tjorven garn tar ikke ansvar for tapte brevsendinger, da dette eventuelt er å regne som force majeure og utenfor vår kontroll etter å ha blitt overlevert til Posten eller Bring.

Vi tar forbehold om skrive- eller trykkfeil, feilprising og feil ved visning av lagerstatus. Vi tar også forbehold mot feilopplysninger gitt av kunden, som for eksempel feil adresse etc. I slike tilfeller tar vi ikke ansvar for eventuelle ekstrakostnader dette kan medføre (f.eks  ved at varer må sendes på nytt).

VI tar forbehold om feil i våre oppskrifter, og ber deg kontakte oss via mail dersom du ønsker hjelp med noe.

Vi ønsker også å opplyse om at fargene på fargekartene kun er veiledende, og kan variere etter skjermtype, lysforhold osv. De er derfor kun å regne som en indikasjon på fargen.

Studentrabatt gis kun til kunder som handler i en av våre butikker på Majorstua.

 

SVALBARD/JAN MAYEN

Vi sender gjerne varer til deg dersom du bor på Svalbard eller Jan Mayen. Ordre som blir gjort i nettbutikken med adresse på Svalbard/Jan Mayen blir annullert uten varsel, så send oss heller en epost med din bestilling til post@tjorven.no. I henhold til Tollvesenets reglement, gjelder momsfritak når kjøp er på kr. 1000 (uten frakt) eller mer. Vi legger ved et ferdig utfylt skjema og salgsdokument som du kan benytte i din kontakt med Tollvesenet. Momsfritak forutsetter også at varen sendes til adresser på Svalbard eller Jan Mayen. Alle postsendinger sendes som sporbar pakke, uavhengig av størrelse og vekt. Vær obs på at det kommer et frakttillegg på kr. 378 jfr. Postens satser. 

 

DIVERSE TILLEGGSOPPLYSNINGER

Tjorvens nettbutikk har kontortid kl. 08-16 mandag-torsdag og kl. 08-13 fredager. Lørdag, søndag og helligdager holder vi stengt.

Mailadressen vår er post@tjorven.no - du kan også nå oss via våre Facebook-sider.

 

Du er alltid velkommen til å kontakte oss - vi er her for deg!